• Welcome to Mosselbaai Grondeienaars Vereniging (MGEV).

Opsomming van die Ouditeur Generaal Verslae Oor 13 Jaar (2009 tot 2021)

Started by Administrator, May 30, 2022, 09:38 AM

Previous topic - Next topic

Administrator

Die media vertel vir Suid-Afrika dat Mosselbaai die beste bestuur word van al die Munisipaliteite in die land. Tydens die ondersoek het MGEV deur die Ouditeur Generaal se verslae gewerk die MGEV het baie probleme gevind wat grond eienaars bekommerd moet maak oor die bestuur van MBM.

Heel onder aangeheg, is 'n kort opsomming - jaar vir jaar vanaf 2009 tot 2021 - wat uit die verslae uitstaan vir die MGEV wat in belang is vir die Mosselbaai Grond eienaar. Mosselbaai Munisipaliteit het sedert 2017 nie 'n skoon oudit gehad nie!!!!
Doen asseblief self die ondersoek - alle inligting is beskikbaar en kan hieronder afgelaai word.

• ) Nie alle raadslede het hul finansiële belange verklaar nie, soos vereis deur Bylae 1, Artikel 7 van die Wet op Munisipale Stelsels.
  • ) Mosselbaai Munisipaliteit het nie 'n raamwerk geïmplementeer wat beskryf en verteenwoordig hoe:
    * Prestasie beplanning, monitering, meting, hersiening,
    * Verslagdoening uitgevoer, georganiseer en bestuur, insluitend die bepaling van die rolle van die verskillende rolspelers nie.
  • ) Die munisipaliteit het sy infrastruktuur begroting wesenlik onder-bestee ten bedrae van R13 660 025. (Jaar 2010)
  • ) Wesenlike verliese ten bedrae van R3 873 170 (21,56%) is aangegaan as gevolg van ongemeterde verbindings.
  • ) Met verwysing na die verklaring van vergelyking van die begroting en werklike bedrae, het die munisipaliteit wesenlik onder-bestee op sy kapitaalbegroting ten bedrae van R26,6 miljoen. (Jaar 2011)
  • ) Ondersoeke word teen werknemers van die munisipaliteit gedoen oor moontlike tender onreëlmatighede en elektrisiteit diefstal. Die ondersoeke was aan die gang soos op die verslagdoeningsdatum.
  • ) Wesenlik onderbesteding van sy kapitaalbegroting met R12,9 miljoen
  • ) Dit het'n impak gehad het op die R3,9 miljoen skuiling vir die hawelose projek, en behuisingsprojekte van R5m.
  • ) Drie werknemers was moontlik betrokke by huur-subsidiebedrog.  Uitkoms van ondersoek: Twee werknemers het ito Claus 9.1 van die Dissiplinêre Kode bedank.  Een werknemer is formeel ontslaan.
  • ) Die finansiële jaarstate is nie binne twee maande na die einde van die boekjaar by die ouditeur-generaal ingedien vir ouditering soos vereis deur Sec (1)(a) van die MFMA nie.
  • ) Voldoende toepaslike ouditbewyse kon nie verkry word dat tendervereistes vir kontrakte bo R30m 'n voorwaarde vir verpligte subkontraktering ingesluit het om aangewese groepe te bevorder, soos vereis deur die 2017 voorkeurverkryging Reg 9(1) nie.
  • ) Ek vestig die aandag op die volgende gesprekke deur verskeie partye wat 'n impak gehad het op die aangeleenthede wat in die munisipaliteite se finansiële state gerapporteer is, gerapporteerde prestasie-inligting, nakoming van toepaslike wetgewing en ander verwante aangeleenthede.
  • ) Drie interne ondersoeke na bewerings wat verband hou met finansiële wangedrag, bedrog of onbehoorlike optrede in voorsieningskettingbestuur, wat verband hou met die afgelope drie boekjare, was aan die einde van die boekjaar aan die gang.
  • ) OG het met die rekenpligtige beampte gekommunikeer oor onder meer die beplande omvang en tydsberekening van die oudit en beduidende ouditbevindings, insluitend enige beduidende tekortkominge in interne beheer wat ek tydens my oudit identifiseer.
  • ) Ek bevestig ook aan die rekenpligtige beampte, dat ek aan relevante etiese vereistes rakende onafhanklikheid voldoen het, en kommunikeer alle verhoudings en ander aangeleenthede wat redelikerwys gedink kan word om 'n invloed op my onafhanklikheid te hê en, waar van toepassing, die aksies wat geneem is om dreigemente of die voorsorgmaatreëls wat toegepas word, uit te skakel.
  • ) OG-verantwoordelikheid, is 5 punte bygevoeg om moontlike bekommernisse volgens 2019, 2018 en 2017 te verduidelik.
  • ) Met verwysing na Note 61 is die munisipaliteit 'n verweerder in verskeie voortgesette litigasie en eise.  Die uitkomste van hierdie gevalle kan nie tans bepaal word nie en geen voorsiening vir enige aanspreeklikheid wat tot gevolg kan hê, is in die finansiële state gemaak nie.
  • ) Die ouditkomitee se verslag is nie ontvang nie en sal na verwagting ná 30 November 2021 aan ons beskikbaar gestel word.
  • ) Gebaseer op die werk wat ek verrig het, kom ek tot die gevolgtrekking dat daar 'n wesenlike wanvoorstelling in hierdie ander inligting is.  Ek moet hierdie feit rapporteer.
  • ) Wanneer ek wel die ouditkomitees se verslag en die finale jaarverslag voor drukkers ontvang en lees, en as ek tot die gevolgtrekking kom dat daar 'n wesenlike wanvoorstelling is, moet ek hierdie aangeleentheid kommunikeer aan diegene wat van bestuur aangekla word en versoek dat die ander inligting reggestel word.  As die ander inligting nie reggestel word nie, moet ek dalk hierdie ouditeursverslag terugtrek en weer 'n gewysigde verslag uitreik soos toepaslik. As dit egter reggestel word, sal dit nie nodig wees nie.

Net soos die Ouditeur generaal se punt nommer 16 van die opsommende verslag, het die verval in MBM in 2017 begin. Belangrik om daarop te let in die Ouditeur generaal se verslae: Die BYLAE wat verklaar: 'However, future events or conditions may cause the municipality to cease operating as a going concern', verskyn SLEGS vanaf 2017 tot huidig' dit laat die MGEV probleme sien kom. In die privaat sektor beteken so 'n verslag dat likwidasie en bankrotskap vir die besigheid nie ver is  nie. Voorgaande is 20 punte uit 13 jaar se verslae geneem wat meer as 250 bladsye insluit.

Doen u eie navorsing. Die bladsye hieronder is een bladsy per jaar opsommings van die Ouditeur generaal se volledige verslae. Die voledige verslae kan hier afgelaai word van Dropbox: Mosselbaai Munisipaliteit Geouditeerde Finansiële State en Oudit verslae vir die jare 2009 tot 2022 Hierdie leêr is 125mb groot en is meer as 3000 bladsye in PDF formaat.